PRIMARY YEARS PROGRAMME
(The International Baccalaureate)
PRZEWODNIK DLA RODZICÓW

SPIS TREŚCI:

Co to jest International Baccalaureate Organization?

  • To organizacja non-profit o charakterze edukacyjnym i pozarządowym (NGO).
  • Została założona w roku 1968 w Genewie, Szwajcarii.
  • Opłacana jest z funduszy Szkół IB na całym świecie.
  • IBO oferuje trzy programy międzynarodowej edukacji dla uczniów w wieku 3-19 lat:
    • The Primary Years Program (PYP) (dla uczniów w wieku 3-12 lat)
    • The Middle Years Program (MYP) (dla uczniów w wieku 11-16 lat
    • The Diploma Program at the high school level (dla uczniów w wieku 16-19 lat)
  • Jest ponad 900 000 studentów z programem IB w ponad 140 krajach.

Czym jest Szkoła IB PYP ?
Misja IBO:

  • Rozwijanie młodych dociekliwych, kompetentnych i opiekuńczych ludzi.
  • Tworzenie lepszego i bardziej pokojowo nastawionego świata – poprzez szacunek i międzykulturowe zrozumienie.
  • Współpraca ze szkołami, rządami i organizacjami międzynarodowymi w celu opracowania ambitnych i rygorystycznie ocenianych programów edukacji międzynarodowej.
  • Zachęcanie do bycia aktywnymi, współczującymi i uczącymi się przez całe życie studentami, na całym świecie, którzy rozumieją, że inni ludzie, ze swoimi różnicami, również mogą mieć rację.

Co to znaczy w Canadian School of Warsaw?

Oznacza to, że nasi uczniowie uczą się DLACZEGO powinni coś wiedzieć i jak to łączy się z innymi podmiotami i światem wokół nich. Oznacza to najwyższą jakość nauczania i uczenia się, a także wiedzę ogólnoświatową. To także świetna okazja do zaprzyjaźnienia się z innymi uczniami w szkołach IB na całym świecie.

W jaki sposób IB PYP uczy studentów międzynarodowego myślenia?

The Primary Year Program uczy studentów, międzynarodowego myślenia poprzez modelowanie “Profilu Ucznia”. Cechy szczególne lub “Profil Ucznia” to fundament dla IB i są obecne we wszystkich szkołach IB. (http://www.ibo.org/programmes/profile/)

Kim jest osobą o “międzynarodowym umyśle”?

Według IB PYP osobą o “międzynarodowym umyśle” jest ktoś, kto demonstruje atrybuty “Profilu ucznia IB”.

Co to znaczy być “międzynarodowym umysłem”?

W Canadian School of Warsaw skupiamy się na kierowaniu uczniów w stronę osób, które odzwierciedlają cechy “Profilu Ucznia”. Innymi słowami, stają się nastawieni międzynarodowo. Ta perspektywa dotyczy tego, kim jesteśmy i co robimy. Odzwierciedla to, w jaki sposób komunikujemy się, rozumiemy inne kultury i różnorodnie świętujemy.

Co to jest “Profil ucznia?”
Są to cechy, które mają decydujące znaczenie dla kształtowania dobrych i konstruktywnych obywateli, którzy pomogą stworzyć lepszy i bardziej pokojowy świat.

Co to znaczy “Profil?”
Profil jest to opis charakterystyki, zalet i cech szczególnych danej osoby.

Jakie są cechy “profilu ucznia”?
Dociekliwy — jesteśmy ciekawi i wiemy, jak znaleźć odpowiedzi na wiele naszych pytań. Uwielbiamy się uczyć!
Obeznany — Badamy wielkie idee, które mają istotne znaczenie. Znamy i potrafimy wiele ważnych rzeczy.
Myśliciel — Korzystamy z naszych umiejętności myślenia, aby dokonywać dobrych wyborów i rozwiązywać problemy.
Komunikatywny — Rozumiemy i dzielimy się pomysłami w więcej niż jednym języku.
Prawy — Jesteśmy uczciwi i honorowi. Umiemy podejmować właściwe decyzje dotyczące tego, co jest dobre, a co złe.
Otwarty — Czujemy swobodę, będąc odrębni. Mile widzimy i szanujemy opinie oraz sposób w jaki działają inni ludzie.
Troskliwy— Jesteśmy przejęci potrzebami i uczuciami innych osób. Uważamy, że ważne jest, aby pomagać innym.
Ryzykowny —Próbujemy nowych rzeczy, kochamy odkrywać i śmiało dzielimy się naszymi doświadczeniami.
Zrównoważony—Rozumiemy znaczenie zdrowym trybu życia, równoważymy potrzeby naszego umysłu i ciała.
Refleksyjny — Rozważamy i omawiamy naszą naukę, umiejętności oraz pracę.

Jakie są “Postawy” IB?
“Postawy” są wyrazem “Profilu ucznia” używanego przez nauczycieli i uczniów w ich codziennym życiu i rutynie.

W szkołach z programem PYP uczniowie wykazują

    • Uznanie — Dostrzegamy i jesteśmy wdzięczni za cud oraz piękno świata i jego mieszkańców.
    • Zaangażowanie — Jesteśmy odpowiedzialni za własną naukę i wykazujemy się samodyscypliną. Pozostajemy przy w trudnym zadaniu, dopóki nie zostanie ono ukończone.
    • Confidence— Mając odwagę aby podjąć ryzyko, wykorzystujemy zdobytą wiedzę i podejmujemy dobre decyzje. Czujemy się pewnie i wiemy, że jesteśmy w stanie to zrobić!