DYREKTOR

Justyna Rejba-Chuba

Dyrektor

Spędziłam sześć lat w zespole Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej, gdzie – poza nauczaniem języka francuskiego – nadzorowałam rozwój nauczycieli i tworzyłam program nauczania języka francuskiego dla szkolnego programu Middle Years Programme (MYP).

Ukończyłam Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego i zostałam nauczycielem dyplomowanym z uprawnieniami częściowo zdobytymi w Paryżu. Posiadam również tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji z Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą na Uniwersytecie Warszawskim.

Oprócz pełnienia obowiązków organizacyjnych i administracyjnych, jako dyrektor jestem odpowiedzialna za wdrażanie wszelkich procedur, ciągły rozwój akademicki szkoły oraz jej dobry wizerunek.

Skupiam się przede wszystkim na naszych najmilszych uczniach: na ich potrzebach, rozwoju i dobrym samopoczuciu. Słyszę głos każdego ucznia i zapewniam mu odpowiednie wsparcie.

Ułatwiam współpracę i komunikację, doglądam prowadzenia placówki na co dzień i zapewniam bezpieczne, pełne szacunku i pozytywne środowisko nauczania i uczenia się. W ten sposób podtrzymuję pozytywne relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej. Jestem także oddana ideom przejrzystości i uczciwości.

Prywatnie jestem dumną matką i uwielbiam spędzać czas z moją córką, rodziną i przyjaciółmi. Poza tym lubię kino światowe oraz czytanie, gotowanie i dbanie o formę.

KOORDYNATOR IB

Urszula Jasieńska 

Do zespołu Kanadyjskiej Szkoły w Warszawie dołączyłam w kwietniu 2009 roku z ponad pięcioletnim doświadczeniem w nauczaniu języka angielskiego. Od tego czasu miałam okazję pracować z uczniami od klas 1 do 6. Ukończyłam Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego oraz Wydział Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie kończę studia podyplomowe w zakresie Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

Od zawsze lubiłam uczyć i zawsze poszukuję nowych narzędzi, metod i technologii do wykorzystania w klasie. Głównym moim priorytetem jest pomaganie uczniom w rozwijaniu samodzielności i motywacji do nauki. Zawsze staram się zachęcać ich do odnoszenia sukcesów w zdobywaniu nowych umiejętności, doświadczenia i wiedzy, do efektywnego przekazywania swoich pomysłów, a także odpowiedzialności i zaangażowania w życie ich społeczności.

Prywatnie uwielbiam gotować, słuchać muzyki i chodzić na koncerty z mężem. Zbieram także książki z obrazkami, które mogę teraz czytać nie tylko z moimi uczniami, ale także z synem Feliksem.

ADMINISTRACJA

Koordynator biura, asystentka zarządu, Bełska 7:

Pani Katarzyna: secretary.belska@canadian-school.pl

Koordynator biura, Olimpijska 11:

Pani Małgorzata: secretary.olimpijska@canadian-school.pl

Koordynator rekrutacji:

admissions@canadian-school.pl

Ochrona:

Pan Marcin

Kierownik ds. czystości i zaopatrzenia:

Pani Bożena

Personel sprzątający:

Pani Bożena, Pan Andrzej, Pani Karolina

PIELĘGNIARKA

Pani Anna

Mam na imię Anna i jestem pielęgniarką szkolną. Pracuję w The Canadian School of Warsaw od 2005 roku zarówno w przedszkolu, jak i szkole podstawowej.
Posiadam tytuł magistra pielęgniarstwa uzyskany na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz tytuł magistra pedagogiki Uniwersytetu Humanistyczno-Ekonomicznego w Łodzi.
Ukończyłam również studia podyplomowe w zakresie Psycho-Dietetyki w Wyższej Szkole Społeczno-Humanistycznej w Warszawie.

PSYCHOLOG/PEDAGOG SZKOLNY

Pani Aleksandra

Ukończyłam psychologię kliniczną w języku angielskim na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie. Jestem osobą dwujęzyczną, dorastałam na Bliskim Wschodzie. Podczas studiów zdobywałam doświadczenie pracując w fundacjach i przedszkolach dla dzieci z Zespołem Aspergera i Autyzmem. Odbyłam staże na oddziale psychiatrycznym dla dzieci i praktyki w Centrum Psychoterapii Synapsis . Posiadam również ceryfikat Terapeuty Treningu Umiejętności Społecznych, prowadziłam grupy dla dzieci i młodzieży ( 8-15 lat). Wszystkie te miejsca i doświadczenia nauczyły mnie bardzo dużo i wyznaczyły dalszą drogę. Od czasu zakończenia studiów pracuję jako psycholog szkolny w szkołach międzynarodowych oraz jako SENCO (Special Educational Needs Coordinator) i Safeguarding Leader. Przyjmuję w Warszawskim Ośrodku Psychoterapii i Psychiatrii jako psycholog i psychoterapeuta dzieci i młodzieży. W swojej codziennej pracy szczególnie zwracam uwagę na dzieci i młodzież Trzeciej Kultury. Obecnie jestem na przedostatnim roku studiów podyplomowych Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży – ReGeneracja & Laboratorium Psychoedukacji w nurcie psychodynamicznym.

WYCHOWAWCY KLAS

Klasa 1
Pan James

Mam na imię James i urodziłem się w północno-zachodniej Anglii. Spędziłem kilka lat w Walii, gdzie ukończyłem studia licencjackie z historii na Uniwersytecie w Bangor. Po powrocie do Anglii uzyskałem tytuł magistra historii średniowiecznej na Uniwersytecie w Manchesterze. Po ukończeniu studiów pracowałem w szkole w Warrington, pełniąc różne funkcje w kilku grupach wiekowych. Przygotowując się do przeprowadzki do Polski, ukończyłem 150-godzinny zaawansowany kurs TEFL. Niedawno ukończyłem również szkolenie IB: Making the PYP happen in the early years.

W Kanadyjskiej Szkole Podstawowej pracuję od 2022 roku. Wcześniej spędziłam dwa lata w Seniors Advanced w Kanadyjskim Przedszkolu w Warszawie. W tym czasie moim zadaniem było zapewnienie każdemu dziecku wsparcia w rozwoju emocjonalnym i akademickim w ramach przygotowań do szkoły.

Najbardziej satysfakcjonującym momentem w edukacji jest dla mnie ekscytacja i poczucie spełnienia, jakie zyskuje się, ucząc się czegoś nowego. Dlatego też jako nauczyciel z pełnym zaangażowaniem pomagam dzieciom odnaleźć tę radość z nauki.

Klasa 2A
Pani Ilse

Mam na imię Ilse, urodziłam się i wychowałam w Kostaryce. Razem z mężem i synem rozpoczęliśmy naszą przygodę w Polsce prawie dwa lata temu. W Kostaryce ukończyłam edukację wczesnoszkolną na Uniwersytecie Łacińskim w Kostaryce. Mam 11 lat doświadczenia w nauczaniu, zarówno jako nauczyciel wspomagający, jak i wychowawca. Pracowałam z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat.

Jako nauczyciel wierzę, że ciągłe uczenie się pozwala mi być na bieżąco z potrzebami moich uczniów, dlatego brałam udział w licznych warsztatach, takich jak: Pisanie bez łez, Google summits – podczas których globalna społeczność ekspertów szkoliła nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi edukacyjnych Google, Pozytywna dyscyplina w klasie, Metoda Reggio Emilia, Metoda Montessori, Edukacja emocjonalna i Inteligencje wielorakie.

Powyższe warsztaty i szkolenia pomogły mi stać się nauczycielem wszechstronnym, z aktualną, właściwą wiedzą i lepszym przygotowaniem do zaspokajania bieżących potrzeb edukacyjnych moich uczniów. Krótko mówiąc, powodem, dla którego uwielbiam uczyć jest to, że uwielbiam się uczyć.

Najważniejsze dla mnie jest dobrze poznać moich uczniów, tak aby wchodząc do klasy czuli się bezpieczni i szanowani. Moim celem zawsze było nawiązywanie wartościowych relacji. W ten sposób dowiaduję się o sposobie uczenia się każdego dziecka i stosuję tę wiedzę na zajęciach.

Klasa 2B
Pan Adam

Jestem native speakerem języka angielskiego z południa Anglii, urodzonym i wychowanym w Dorset, dumnym ojcem trójki dzieci i wieloletnim członkiem zespołu Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej, w której pracuję od 2005 roku jako wychowawca na różnych poziomach wiekowych.

Jestem absolwentem Bath Spa University, posiadam tytuł licencjata (z wyróżnieniem) w dziedzinie sztuk pięknych/malarstwa, jestem akredytowanym nauczycielem Montessori MACTE i posiadam szereg kwalifikacji IB z kategorii 1, 2 i 3, w tym Making the PYP Happen, Teaching and Learning, oraz Action and Concept Based Learning.

Zanim zamieszkałem w Polsce, pracowałem jako niezależny twórca filmów i wideo, specjalizujący się we wspólnych projektach samorządów lokalnych, szkół i galerii sztuki. Współpracowałem również przy jednej z publikacji Doodlers Anonymous oraz zająłem drugie miejsce w Konkursie Fotograficznym Millennium „Docs Against Gravity” 2016.

Jestem absolwentką Bath Spa University, posiadam tytuł licencjata (z wyróżnieniem) w dziedzinie sztuk pięknych/malarstwa, jestem nauczycielką Montessori akredytowaną przez MACTE i posiadam szereg autoryzowanych kwalifikacji IB w kategoriach 1, 2 i 3, w tym Making the PYP Happen, Nauczanie oraz uczenie się, uczenie się oparte na działaniu i koncepcjach.

Przed przeprowadzką do Polski pracowałem jako niezależny twórca filmów i materiałów wideo – specjalizujący się we wspólnych projektach samorządów lokalnych, szkół i galerii sztuki – zostałem wyróżniony artystą w publikacji Doodlers Anonymous i otrzymałem drugie miejsce w konkursie Millennium „Docs Against” 2016 Konkurs fotograficzny „Grawitacja”.

Klasa 3
Pani Kloie

Klasa 4A
Pani Kim 

Jestem native speakerem języka angielskiego i nauczycielem z Nowego Jorku, gdzie w 2014 roku ukończyłam studia na City University of New York w Hunter College.

Od tego czasu uczę zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, jak i uczniów szkół podstawowych.

W Polsce pracuję od 2017 roku, a w Kanadyjskiej Szkole Podstawowej od roku 2020.

Wierzę, że należy jak najczęściej włączać elementy sztuki i opowiadania historii do lekcji, aby inspirować uczniów i wzbudzać ich zainteresowanie podczas ich podróży edukacyjnej. Lubię także pomagać dzieciom w rozwijaniu umiejętności ważnych w ich codziennym życiu, zapewniając jednocześnie kreatywną i pozytywną atmosferę, w której mogą rozkwitać.

Klasa 4
Pan Paul 

Jako nauczyciel w Polsce pracuję od 2017 roku. Urodziłem się w Anglii i jestem native speakerem języka angielskiego. W 2020 roku z wielkim entuzjazmem dołączyłem do zespołu Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej, początkowo jako wychowawca klasy 5. W tym roku szkolnym jestem wychowawcą klasy 4, a także nauczycielem języka angielskiego. W Wielkiej Brytanii uczyłem języka angielskiego, matematyki i inżynierii oraz byłem liderem projektu zachęcającego młodych ludzi do powrotu do edukacji.

Umożliwienie młodzieży zdobycia podstawowej wiedzy i umiejętności, z których będzie korzystać przez resztę życia, to wspaniały dar. Moim zdaniem najważniejsze jest dobre wykształcenie. Po raz pierwszy zainteresowałem się zawodem nauczyciela w 2016 roku, gdy uczyłem języka angielskiego w Polsce. Pewność siebie i dobre umiejętności komunikacyjne nieustannie pomagają mi w kontaktach z ludźmi. Moją pasją jest rozbudzanie aspiracji i pomaganie dzieciom w osiągnięciu ich pełnego potencjału.

Klasa 5A
Pani Megan

Pracuję jako wychowawca w Kanadyjskiej Szkole Podstawowej w Warszawie od 2020 roku. Pochodzę z Republiki Południowej Afryki i ukończyłam Uniwersytet w Kapsztadzie z tytułem licencjata pracy socjalnej. Ukończyłam również następujące warsztaty IB: Making the PYP happen in the early years i Approaches to Learning, a także 140-godzinny kurs nauczania języka angielskiego jako języka obcego (TEFL) oraz dodatkowy kurs nauczania języka angielskiego dla dzieci.

Zanim przeprowadziłam się do Polski, aby zostać nauczycielką, mieszkałam w Holandii i Szwecji jako opiekunka do dzieci. Pracowałam także z młodzieżą w ramach doradztwa i innych zajęć edukacyjnych w Republice Południowej Afryki. Oprócz pracy z podopiecznymi uwielbiam podróżować, poznawać różne kultury i uczyć się nowych języków. Interesuję się również historią, fotografią i nauką.

Dzieci zawsze w taki czy inny sposób zajmowały dużą część mojego życia i to właśnie podczas studiów na uniwersytecie ponownie potwierdziła się moja pasja do edukacji. Uwielbiam spędzać czas z uczniami i patrzeć na świat ich oczami, ale także pomagać rozbudzać w nich ciekawość świata i miłość do nauki.

Klasa 5B
Pani Jessica

Pochodzę z Kapsztadu w Republice Południowej Afryki i jestem native speakerem języka angielskiego z doświadczeniem w nauczaniu w swoim kraju, a także w Chinach. W 2023 roku rozpoczęłam ekscytującą przygodę z nauczaniem w Warszawie.

Ukończyłam University of the Western Cape z tytułem licencjata z języka angielskiego i lingwistyki. Następnie kontynuowałam naukę na studiach podyplomowych w zakresie edukacji, specjalizując się w starszych klasach szkoły podstawowej oraz szkole średniej (kl. 7-9 i 10-12).

Jeśli chodzi o karierę zawodową, nauczanie było dla mnie zawsze wyborem numer jeden. Uważam, że mam szczęście, bo zawsze wiedziałam, w jakim kierunku chcę podążać. Podoba mi się to, że mogę uczyć, ale jednocześnie się uczyć. Jestem ambasadorką idei uczenia się przez całe życie. Często sądzi się, że nauczyciele wiedzą wszystko, ale dzieje się tak dlatego, że stale się uczymy i dostosowujemy nasze umiejętności, aby lepiej odpowiadać potrzebom dzieci w klasie i wzbogacać naszą wiedzę.

Prywatnie, jako nowa mieszkanka Warszawy, spędzam czas  na zwiedzaniu miasta z mężem i doświadczaniu nowych rzeczy. Uwielbiam spacery na łonie natury i spędzanie czasu w uroczych kawiarenkach.

Jestem podekscytowana możliwością obdarowania nowych uczniów swoją miłością do edukacji i doświadczeniem z całego świata.

Klasa 6
Pan Wendell 

Od ponad 20 lat zajmuję się edukacją młodych umysłów, prowadząc i zachęcając młodzież, aby szła dalej i osiągała więcej. Miałem szczęście uczyć w szkołach publicznych i prywatnych, od szkoły podstawowej aż do klasy 12, wszystkich moich głównych przedmiotów uniwersyteckich, takich jak język angielski, matematyka i sztuka. Nauka poprzez zabawę jest podstawą dobrej edukacji. Jeśli dodać do tego odrobinę dyscypliny i szacunku dla wszystkich, otrzymamy przepis na sukces.

Pochodzę z Zambii, ale przez większość życia wychowywałem się w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki – prawdziwym Mieście-Matce, w którym spotykają się dwa oceany i z Górą Stołową, położoną w samym środku tego pięknego miasta. Moje serce należy do Afryki. Steve Biko, Mahatma Gandhi i Nelson Mandela byli i nadal są obecni w mojej filozofii i na mojej ścieżce życiowej. Miłość, szacunek, szczęście.

Klasa 7
Pan Maciej 

Jestem absolwentem Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jestem wykwalifikowanym nauczycielem i egzaminatorem w szkole podstawowej, prowadzę sesje szkoleniowe dla innych nauczycieli. W swojej karierze pracowałem w szkołach publicznych i prywatnych. Pracuję w Kanadyjskiej Szkole od 2011 roku jako nauczyciel języka polskiego i wychowawca. Przygotowuję uczniów do konkursów i olimpiad oraz organizuję egzaminy państwowe w szkołach. W naszej szkole uważam się za strażnika poprawnych form języka polskiego.

Jako typowy Bliźniak, interesuję się dosłownie wszystkim. Chociaż w wolnym czasie czytam, odwiedzam duże europejskie miasta, studiuję ruchy musarów, spotykam się z moimi przyjaciółmi, czasami mogę wydawać się nieco nudny (przynajmniej tak mi się wydaje).

Klasa 8
Pani Paulina 

Pracuję w Kanadyjskiej Szkole w Warszawie od 2015 roku jako nauczyciel matematyki i chemii. Ukończyłam studia na Politechnice Warszawskiej oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Ukończyłam szkolenia z zakresu edukacji matematycznej najmłodszych, metod pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, nowoczesnych metod nauczania matematyki, programowania w języku Scratch.

W Szkole Kanadyjskiej koordynuję większość konkursów matematycznych i chemicznych, prowadzę zajęcia z uczniami zdolnymi, przygotuję uczniów do egzaminów końcowych z matematyki oraz jestem administratorem Dziennika Elektronicznego Librus.

Prywatnie jestem dobrze zorganizowaną mamą bliźniaków – chłopca i dziewczynki. Bardzo entuzjastycznie podchodzę do zarządzania czasem i domowym budżetem.

NAUCZYCIELE PRZEDMIOTOWI

Nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego/ Koordynator programu nauczania wczesnoszkolnego
Pani Ola

Do zespołu Kanadyjskiej Szkoły w Warszawie dołączyłam we wrześniu 2014r.

Ukończyłam Wydział Resocjalizacji ze specjalnością Nauczanie dzieci z problemami behawioralnymi. Oprócz tego, uzyskałam tytuł magistra w na Wydziale Pedagogiki w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Oba kierunki ukończyłam na Uniwersytecie Warszawskim.

Mocno wierzę w nauczanie metodą projektu, a moje podejście do edukacji zakłada naukę opartą na mocnej i pozytywnej relacji między nami oraz aktywnym, samodzielnym odkrywaniu, które uwzględnia indywidualne potrzeby edukacyjne dzieci. Chcę, żeby moi uczniowie wierzyli w siebie i nie bali się podejmowania wyzwań. Bardzo się cieszę, że mam możliwość codziennego łączenia mojej pasji z pracą.

Nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego
Pani Ania

Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalnościach: Pedagogika Wczesnoszkolna z Pedagogiką Przedszkolną na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Pedagogika Przedszkolna i Pedagogika Wczesnoszkolna z Terapią Pedagogiczną na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie studiów odbyłam liczne staże w przedszkolach, szkołach oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Od ośmiu lat pracuję jako nauczyciel.

Zawsze staram się zrozumieć perspektywę dzieci, rozmawiać z nimi o ich problemach i doceniać każdy postęp, ponieważ uważam, że jest to kluczowe dla wzrostu ich poczucia własnej wartości. Lubię żartować z uczniami, a ich uśmiech dodaje mi energii do codziennej pracy.

Prywatnie jestem dumną mamą i bardzo cenię sobie spędzanie czasu z bliskimi i przyjaciółmi.

Język polski, klasy 7-8, PFL, klasy 5-6
Pan Maciej

Ukończyłem polonistykę na WSP w Bydgoszczy (obecnie UKW w Bydgoszczy). Poza tym skończyłem podyplomowe studia z nauczania języka polskiego jako obcego. Jestem egzaminatorem języka polskiego po szkole podstawowej, swego czasu prowadziłem szkolenia dla przyszłych egzaminatorów z ramienia OKE w Gdańsku. Przez 10 lat pracowałem w szkole publicznej i w sumie kilkanaście lat w placówkach niepublicznych w Warszawie. W naszej szkole pracuję od 2011 r. jako nauczyciel języka polskiego i wychowawca. Uważam się za strażnika poprawnych form języka polskiego i dlatego wszystkich zawsze poprawiam.
Jako typowy Bliźniak, interesuję się dosłownie wszystkim. W wolnym czasie przede wszystkim czytam, słucham muzyki, odwiedzam duże europejskie miasta, oglądam muzea i spotykam się przy kawce z przyjaciółmi.

Język polski
Pani Kasia

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyłam filologię polską, uzyskując tytuł magistra oraz uprawnienia zawodowe jako nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum oraz jako logopeda. Jeszcze przed rozpoczęciem studiów, w związku z moim zainteresowaniem teatrem i aktorstwem, brałam udział w różnych warsztatach teatralnych, podczas których miałam okazję przekonać się na własne oczy, jaka jest specyfika sztuki aktorskiej. W teatrze fascynuje mnie odkrywanie własnych możliwości i ograniczeń oraz kształtowanie swojego charakteru. Swoje doświadczenia teatralne lubię wykorzystywać na lekcjach języka polskiego, wprowadzając m.in. formę teatralną, dzięki której moi uczniowie uczą się w niekonwencjonalny sposób, a wiedza zdobyta poprzez doświadczenie zostaje z nimi na dłużej.

W czasie studiów przekonałam się o urokach zawodu nauczyciela języka polskiego, a podczas praktyk i staży doświadczyłam, ile radości i satysfakcji niesie  ze sobą ten zawód. Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla mnie niezwykle inspirująca, a możliwość dzielenia się wiedzą i obserwowania rozwoju młodych ludzi daje poczucie spełnienia, staje się motywacją do poszukiwania nowych, ciekawych form nauczania, a także doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego, aby z każdym dniem dzięki przyswojonym lekcjom stawać się lepszym nauczycielem. Podczas zajęć staram się wykorzystywać różne formy nauczania, aby maksymalnie zaangażować uczniów w lekcję i zachęcić ich do wspólnej pracy. Staram się zaszczepić w moich uczniach ciekawość odkrywania nowych rzeczy i zjawisk, aby mogli nie tylko zdobywać wiedzę, ale także wykorzystywać ją na innych płaszczyznach, zarówno naukowej, jak i życiowej.

W swojej pracy kieruję się konsekwencją, staram się wykorzystać czas przeznaczony na zajęcia w taki sposób, aby uczniowie mogli z nich wyciągnąć jak najwięcej.

Prywatnie jestem osobą wesołą, energiczną, pozytywnie nastawioną do świata i ludzi. Wolny czas lubię spędzać aktywnie, wykorzystywać go na poznawanie nowych, ciekawych miejsc, na podróże bliskie i dalekie, spotkania ze znajomymi, rozwijanie swoich pasji oraz aktywność fizyczną w różnych formach. Są też takie chwile, kiedy lubię się wyciszyć, zrelaksować przy ulubionej muzyce, z ciekawą książką w dłoni i kotem na kolanach. Mam słabość do wiosennych kwiatów, mazurskich zachodów słońca i… czekolady.

PFL
Pani Kamila

W Kanadyjskiej Szkole Podstawowej pracuję od 2022 roku jako nauczyciel języka polskiego dla obcokrajowców w klasach 1-3.

Studiowałam filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim, którą ukończyłam ze specjalizacją nauczycielsko-glottodydaktyczną. Od siedmiu lat zajmuję się zawodowo nauczaniem języka polskiego jako obcego. Mam doświadczenie w pracy w kilku szkołach językowych i fundacjach na terenie Warszawy. Uczę zarówno dzieci, jak i dorosłych. Przygotowuję swoich uczniów do egzaminów certyfikujących.

W wolnym czasie uwielbiam czytać książki, podróżować i jeździć na rowerze.

Język francuski
Pani Kinga

Do zespołu Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej należę od stycznia 2021 roku.

Zawsze lubiłam uczyć się języków obcych i szybko zorientowałam się, że lubię ich także uczyć innych, dlatego od osiemnastu lat z pasją uczę języka francuskiego wszystkie grupy wiekowe na wszystkich poziomach, stosując kreatywne i interaktywne metody nauczania.

W oparciu o sukces jednego roku intensywnej nauki języka francuskiego w szkole średniej – gdzie zostałam uznana za najlepszą uczennicę – otrzymałam możliwość wyjazdu do Francji. Później ukończyłam studia magisterskie i zdobyłam uprawnienia pedagogiczne na Wydziale Neofilologii Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

W swoim życiu zawodowym byłam koordynatorem-metodologiem sekcji francuskiej w szkole językowej, uczestniczyłam w europejskim projekcie nauczania języka francuskiego, współpracowałam z Nauczycielskim Kolegium Języka Francuskiego przy Uniwersytecie Warszawskim, organizowałam szkolenia dla firm, pracowałam nad tłumaczeniami oraz uczyłam w międzynarodowych szkołach prywatnych i szkołach publicznych.

Język francuski
Pan Marcin

Mam na imię Marcin i jestem nauczycielem języka francuskiego i angielskiego. Urodzony i wychowany w Polsce, część życia spędziłem mieszkając i pracując za granicą – we Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.

Ukończyłem Studium Nauczycielskie na Uniwersytecie Warszawskim i ponad 10 lat temu rozpocząłem pracę jako nauczyciel.

Uczę języka francuskiego i angielskiego w Polsce, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a od dwóch lat pracuję w Kanadyjskiej Szkole i Przedszkolu w Warszawie. Ukończyłem kilka szkoleń PYP, brałem również udział w kursach z zakresu edukacji w lesie i wykorzystania gier planszowych w edukacji.

Język angielski
Pan Wendell 

Od ponad 20 lat zajmuję się edukacją młodych umysłów, prowadząc i zachęcając młodzież, aby szła dalej i osiągała więcej. Miałem szczęście uczyć w szkołach publicznych i prywatnych, od szkoły podstawowej aż do klasy 12, wszystkich moich głównych przedmiotów uniwersyteckich, takich jak język angielski, matematyka i sztuka. Nauka poprzez zabawę jest podstawą dobrej edukacji. Jeśli dodać do tego odrobinę dyscypliny i szacunku dla wszystkich, otrzymamy przepis na sukces.

Pochodzę z Zambii, ale przez większość życia wychowywałem się w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki – prawdziwym Mieście-Matce, w którym spotykają się dwa oceany i z Górą Stołową, położoną w samym środku tego pięknego miasta. Moje serce należy do Afryki. Steve Biko, Mahatma Gandhi i Nelson Mandela byli i nadal są obecni w mojej filozofii i na mojej ścieżce życiowej. Miłość, szacunek, szczęście.

Matematyka i fizyka
Pan Paweł 

Jestem absolwentem fizyki na Uniwersytecie Warszawskim (licencjat) oraz astrofizyki na Uniwersytecie Warszawskim (magister). W Szkole Kanadyjskiej uczę matematyki w klasach 4, 5 i 6. Na co dzień jestem również nauczycielem fizyki.
Nauczanie to moja pasja. Na swoich lekcjach pokazuję, jak rozwiązywać problemy, zrozumieć świat i prawa nim rządzące. Edukacją, nie tylko szkolną, zajmuję się od ponad 10 lat.
Interesuję się astronomią, dlatego też w wolnych chwilach obserwuję gwiazdy.

Matematyka, klasa 7-8, chemia, administrator systemu Librus, koordynator konkursów przedmiotowych
Pani Paulina 

Pracuję w Kanadyjskiej Szkole w Warszawie od 2015 roku jako nauczyciel matematyki i chemii. Ukończyłam studia na Politechnice Warszawskiej oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Ukończyłam szkolenia z zakresu edukacji matematycznej najmłodszych, metod pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, nowoczesnych metod nauczania matematyki, programowania w języku Scratch.

W Szkole Kanadyjskiej koordynuję większość konkursów matematycznych i chemicznych, prowadzę zajęcia z uczniami zdolnymi, przygotuję uczniów do egzaminów końcowych z matematyki oraz jestem administratorem Dziennika Elektronicznego Librus.

Prywatnie jestem dobrze zorganizowaną mamą bliźniaków – chłopca i dziewczynki. Bardzo entuzjastycznie podchodzę do zarządzania czasem i domowym budżetem.

Przyroda / Biologia / Geografia
Pan Bartek

Jestem geografem specjalizującym się w hydrologii i meteorologii ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki wodnej na obszarach miejskich. Ukończyłem geografię na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i teraz przyszedł czas na kontynuację mojej podróży na Uniwersytecie Warszawskim.

Uważam, że nauczycielem podczas zajęć powinien być ten, który mówi najmniej. Zadaniem uczniów jest dowiedzieć się, co się wokół nich dzieje i po prostu wykazać się ciekawością otaczającego ich świata, zadać pytania, spróbować czegoś samodzielnie. W końcu cały świat jest dla nich nowy, dlatego nauczyciel powinien być przewodnikiem, pomagającym znaleźć właściwą drogę do zrozumienia otoczenia.

Historia/WoS
Pani Paula

Jestem absolwentką Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją pedagogiczną. Przez kilka lat mieszkałam za granicą. i uczęszczałem do United World College w Maastricht i Szkoły Europejskiej w Brukseli.

Pracuję również jako przewodnik na Zamku Królewskim w Warszawie.

Uwielbiam podróżować, poznawać inne kultury i miejsca historyczne oraz obcować z przyrodą.

Wierzę, że historia może nas wiele nauczyć o świecie i ludziach w nim żyjących. Moim celem jest zainteresowanie uczniów historią i zaangażowanie ich w naukę, aby zaczęli być bardziej uważni, jeśli chodzi o przeszłość.

Muzyka
Pani Justyna

Jestem polsko-kanadyjską pianistką, pedagogiem i członkiem Zarządu Polskiego Instytutu Sztuki i Nauki w Kanadzie.

Koncertowałam głównie w Kanadzie, a także w USA, Meksyku, Francji, Belgii, Holandii i Polsce. Brałam udział w międzynarodowych festiwalach, takich jak New Music Festival w Toronto, Women of Note w Ottawie, koncertach rocznicowych „Chopin 2010”, „Lutosławski100”, a także obchodach 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Po uzyskaniu tytułu magistra kontynuowałam naukę w Ecole Normale de Musique Alfred Cortot w Paryżu oraz w Kanadzie na Uniwersytecie w Montrealu, gdzie uzyskałam stopień doktora muzyki.

Wydałam również płytę z muzyką Karola Szymanowskiego i Fryderyka Chopina oraz singiel „Blue Rhapsody” G. Gershwina pod szyldem DUX.

Plastyka
Pani Agnieszka 

Studiowałam Historię na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, oraz Pedagogikę i Sztukę na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem aktywną artystką wizualną i nauczycielką sztuki. W swojej pracy łączę kwalifikacje artystyczne i pedagogiczne. Brałam udział w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych, a moje prace znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce i za granicą. Obecnie jestem również zatrudniona jako nauczycielka sztuki w Centrum Kultury w Grójcu i współpracuję z Centrum Kultury w Górze Kalwarii.

Plastyka / Technika / Religia
Pani Ania

Ukończyłam liceum sztuk pięknych, studia podyplomowe “Nauczanie sztuk wizualnych” na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydział Historii Sztuki Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Znajomość sztuki jest moją pasją, którą chętnie dzielę się z dziećmi i młodzieżą. Najbardziej lubię nasze podróże w czasie, które pozwalają odkrywać starych mistrzów ciekawych i niekonwencjonalnych technik. Razem z moimi uczniami cieszę się, widząc każdą nową umiejętność, każdy udany eksperyment artystyczny i każdą wystawę ich wspaniałych dzieł. To przygoda, która nigdy się nie nudzi!

Informatyka
Pan Jan

Od 8 lat jestem aktywnym nauczycielem informatyki i programowania dla dzieci ze szkół podstawowych. Jestem również założycielem szkoły „Asy Programowania”, która działa na rzecz popularyzacji nowych technologii i nauki programowania w szkołach i placówkach oświatowych. Opracowuję scenariusze nauczania programowania, robotyki, elektroniki i druku 3D. Prowadzę także warsztaty dla dzieci.

Wiedzę zdobywałem na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Ponadto jestem nauczycielem i egzaminatorem egzaminu na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL).

Na zajęciach komputerowych skupiam się na ćwiczeniach praktycznych i projektach niezbędnych do wspomagania nauki innych przedmiotów.

WF/Taniec
Pani Klara

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego z tytułem magistra pedagogiki, ukończyłam także 2-letnią Szkołę Tańca w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. Taniec był i nadal jest moją największą miłością. Zaczęłam tańczyć w wieku 5 lat, a moim pierwszym doświadczeniem była taniec w Warszawskiej Szkole Baletowej, następnie balet przerodził się w taniec komercyjny, aby przerodzić się w styl współczesny.

13 lat temu (przez przypadek) okazało się, że nauczanie tańca to moja kolejna wielka pasja, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Trzy lata temu miałam wspaniałą okazję uczestniczyć w letnich warsztatach dla nauczycieli tańca w Broadway Dance Center w Nowym Jorku. Czy lubię uczyć? Kocham to! Uwielbiam dzielić się swoją pasją z innymi i widzieć ich postępy, ale przede wszystkim uwielbiam, gdy naprawdę sprawia im to radość.

Mało znane fakty o mnie: w międzyczasie byłam wychowawczynią w przedszkolu. Kolejną moją pasją jest snowboard.

Etyka, klasy 4-8
Pani Sylwia 

Praca w szkole to jedna z moich pasji. Jestem absolwentką Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Psychologii Międzynarodowej Akademii Zarządzania Personelem. Jako nauczyciel pracuję od 2006 roku. Przez 10 lat byłam związana z Zespołem Szkół „Bednarska”. Pracowałam tam jako nauczyciel filozofii i etyki, warsztatów poetyckich i filmowych. Brałam również udział w wielokulturowych projektach edukacyjnych. Do moich zadań należało nauczanie języka polskiego jako obcego oraz wykłady z kultury polskiej. Należę do Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Jestem nauczycielem i autorem sześciu tomików poezji i esejów o poezji i filozofii.

Autorski projekt „Filozoficznego Klubu Dyskusyjnego” oraz publikację antologii poezji przez uczestników moich warsztatów literackich uważam za jedno z moich największych osiągnięć dydaktycznych. Cały dochód z publikacji został przeznaczony na pomoc humanitarną dla Birmy.

Brałam również udział w wielu projektach związanych z edukacją wielokulturową. Popularyzowałam wśród studentów działalność „Free West Papua Campaign Poland” oraz uczestniczyłam w Festiwalu Społeczności Bezpaństwowych.

Myślę, że moją siłą jest niesłabnąca pasja do nauki oraz kreatywność.

WF
Pan Tomek

Jestem absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie studiowałem Pedagogikę Kultury Kizycznej i Zdrowotnej. Do Zespołu Kanadyjskiej Szkoły w Warszawie dołączyłem we wrześniu 2021 roku i uczę wychowania fizycznego. Posiadam 7-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako pedagog oraz instruktor sportowy. W czasach szkolnych trenowałem pływanie, dziś zdobytą wiedze i umiejętności przekazuje dalej pracując dodatkowo jako instruktor tego pięknego sportu. Na co dzień niepoprawny optymista, staram się szukać „plusów” nawet w najbardziej beznadziejnych sytuacjach. Ze studiów najbardziej utkwiło mi w głowie, że nauczyciel powinien być przede wszystkim przyjacielem dzieci i młodzieży, a dopiero później specjalistą swojej dziedziny i tego się kurczowo trzymam. Staram się zachęcić naszych uczniów do wszelkiej aktywności fizycznej i pokazać, że mimo włożonego wysiłku też może być zabawnie i wesoło, a przede wszystkim zdrowo.

Edukacja dla bezpieczeństwa, klasa 8
Pan Bartłomiej

Mam na imię Bartek i od 2019 roku mam zaszczyt być częścią zespołu Kanadyjskiej Szkoły w Warszawie jako nauczyciel Edukacji dla Bezpieczeństwa. Jestem absolwentem studiów lotniczych oraz doktoranckich w dziedzinie nauk bezpieczeństwa Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie.

Na co dzień, oprócz pracy w lotnictwie, gdzie aktualnie skupiam się na badaniach wypadków lotniczych, pełnię również rolę nauczyciela akademickiego, dzieląc się wiedzą z zakresu lotnictwa. Ponadto, odbyłem służbę w Wojskach Obrony Terytorialnej, gdzie rozwijałem swoje umiejętności niezbędne do niesienia pomocy w sytuacjach kryzysowych.

Podczas moich zajęć nie tylko staram się przekazywać teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kształtować postawy gotowości do niesienia pomocy potrzebującym, propagować humanitaryzm i altruizm oraz wyposażać uczniów w umiejętności niezbędne do skutecznego działania w sytuacjach zagrożenia i do działań zapobiegawczych.

Po godzinach, czytam książki, aktywnie uprawiam sport, a gdy nadarzy się okazja, wyruszam na górskie szlaki.

Logopedia
Pani Grażyna

Mam na imię Grażyna i jestem logopedą w Kanadyjskiej Szkole Podstawowej w Warszawie. Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i członkiem kadry Szkoły od 2015 roku.

Przez ostatnie 7 lat pracowałam w kilku szkołach, przedszkolach i przychodniach, gdzie zdobyłam wiele cennych umiejętności.

Oprócz terapii logopedycznej prowadzę także dodatkowe zajęcia z dziećmi z różnymi trudnościami w nauce, a także uczę pływania niemowlęta i dzieci starsze.

Stale rozwijam swoje umiejętności i wiedzę poprzez uczestnictwo w różnorodnych kursach.

Asystent nauczyciela kl. 1
Pani Paulina

I joined the Canadian School of Warsaw team in 2019 and since then I have worked as an assistant in Grades 1-3 and Extra English teacher. I graduated from the English Philology with Pedagogy and have been working with young people as a tutor for over 8 years.

Dołączyłam do zespołu Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej w roku 2019 i od tego czasu pracuję jako asystentka w klasach 1-3 oraz nauczyciel języka angielskiego. Jestem absolwentką filologii angielskiej z pedagogiką i od ponad 8 lat pracuję z młodzieżą jako korepetytor.

Asystent nauczyciela kl. 3
Pani Helen

Mam na imię Helen, urodziłam się i wychowałam w Zimbabwe. Moje doświadczenie w nauczaniu obejmuje ponad 25 lat: wszystko zaczęło się po uzyskaniu tytułu licencjata z Edukacji (mikrobiologia i nauki o żywności); następnie rozpoczęłam studia magisterskie ze specjalizacją w Programach Nauczania i Nauczaniu na Uniwersytecie Concordia w Portland w USA.

Przed przeprowadzką do Polski miałam okazję przez 13 lat uczyć przedmiotów ścisłych w szkole artystycznej w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki. Było to satysfakcjonujące doświadczenie, ponieważ udało mi się współpracować z najbardziej artystycznymi i utalentowanymi młodymi ludźmi w regionie. Pracowałam także z dziećmi znajdującymi się w niekorzystnej sytuacji, jako ambasador w Organizacji Teach South Africa (organizacji, która pomaga rozwijać matematykę i przedmioty ścisłe w szkołach w Republice Południowej Afryki). Moją pasją jest praca kompensacyjna i z przyjemnością pomagam uczniom, którzy mają trudności ze zrozumieniem pojęć w klasie. Wierzę, że przez lata opanowałam cierpliwość związaną z tą rolą.

W 2019 roku zdobyłam kwalifikacje nauczyciela języka angielskiego (TEFL) i bardzo lubiłam uczyć uczniów z różnych środowisk, zarówno młodych, jak i starszych, online oraz stacjonarnie.

Kocham biżuterię, kamienie i wszystko, co błyszczące, więc po zdobyciu odpowiednich kwalifikacji przez 2 lata pracowałam jako ekspert oceniający surowiec diamentowy.

Jestem gotowa na moją polską przygodę i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co mnie czeka w Szkole Kanadyjskiej!

 

Bibliotekarz
Pani Karolina

Pracując w Szkole Kanadyjskiej od 2010 roku, naprawdę uważam się za część rodziny CSW! Początkowo pracowałam jako nauczycielka plastyki zarówno w przedszkolu, jak i szkole podstawowej, rozbudzając w naszych uczniach zapał do kreatywności, otwartość i ciekawość. Jestem absolwentką Central Saint Martin’s College of Art and Design, a także ukończyłam studia na kierunku Projektowania i Ilustracji w Bath Spa University College. Po ukończeniu studiów i powrocie do Polski uzyskałam dyplom z pedagogiki i nauczania. W myśl zasady, że człowiek uczy się przez całe życie, ukończyłam również wiele kursów i szkoleń z zakresu sztuki i kreatywności oraz przeszłam oficjalne szkolenia PYP. Jestem także certyfikowanym trenerem Odysei Umysłów.

Od kilku lat z radością pełnię funkcję Bibliotekarza na Bełskiej, gdzie mogę szerzyć miłość do książek, rozbudzać i wspierać pasję młodych książkoholików do czytania i pisania oraz rozwijać ich wrażliwość na piękno sztuki ilustracji.

Prywatnie jestem mamą trójki dojrzałych już dzieci i swój czas dzielę pomiędzy koncerty, wystawy, pokazy filmowe i inne ciekawe wydarzenia, jakie Warszawa ma nam do zaoferowania. Pasjonuję się także fotografią (zwłaszcza portretową) i dużą część swojego wolnego czasu poświęcam na uwiecznianie chwil przed obiektywem mojego aparatu. Uwielbiam dobre jedzenie, długie pogawędki i gry planszowe!